POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

We Wrocławiu stawiają na małe biurowce

mat.prasowe fot.: mat.prasowe

Niegasnący popyt na nowoczesne powierzchnie biurowe, jak i niski wskaźnik pustostanów (5 procent) sprawia, że Wrocław utrzymuje się w pierwszej „trójce” miast regionalnych, najdynamiczniej rozwijających się pod względem powierzchni biurowych. W stolicy Dolnego Śląska, obok pokaźnych rozmiarów wieżowca Sky Tower czy Aquarius Business House, rynek zapełniają również biurowce o niewielkich powierzchniach komercyjnych.

Obecnie we Wrocławiu zasoby nowoczesnych powierzchni biurowych wynoszą blisko 430 000 m kw., które są zamknięte w ponad 80 inwestycjach. Pod koniec III kwartału 2012 roku w stolicy Dolnego Śląska prowadzono budowę około 12 800 m kw. biur realizowanych w ramach 17 projektów. Od stycznia do września 2012 roku na wrocławskim rynku pojawiło się ponad 34 000 m kw. powierzchni, które składają się na 7 obiektów m.in. Green Towers A (11 000 m kw.), Promenady Wrocławskie – Epsilon (6 000 m kw.) czy West Business Centre (2 850 m kw.). W planach na najbliższe lata widnieją kolejne 24 obiekty.

Wrocław, oprócz miejsca w czołówce miast regionalnych o największym nasyceniu biurami, znajduje się również wśród najdroższych lokalizacji pod względem cen wynajmu lokali. Miesięcznie za m kw. powierzchni biurowej trzeba tu zapłacić 11-16 euro.

Stolica Dolnego Śląska wciąż rozwija swój potencjał i kusi nie tylko zagranicznych inwestorów możliwością ulokowania firmy w biurowcach pokaźnych gabarytów typu Sky Tower (pow. biur – 28 500 m kw., oddanie do użytku w I kwartale 2013 roku) czy Aquarius Business House I, II (łącznie 23 000 m kw., 2014 rok).

Cena nabycia lokalu usługowego z powierzchniami przynależnymi (m.in. ogródek, taras, parking) wynosi 199-249 tys. zł netto, a magazynu 49-139 tys. zł. Całą część biurowo-usługową (4 lokale plus 2 magazyny, łącznie prawie 300 m kw.) można kupić za 1 042 000 zł netto.

Coraz częściej nowoczesne przedsiębiorstwa, poszukując miejsca dla swojej siedziby, kierują się nie tylko ceną i dobrą lokalizacją zapewniającą odpowiednią dostępność usług czy bezpieczeństwo, ale także możliwością wydajnego wykorzystania powierzchni biurowych. Przede wszystkim firmy działające w sektorze BPO (outsourcing procesów biznesowych) chcą, aby ich siedziby były maksymalnie funkcjonalne i elastyczne. Małe biurowce spełniają te wymagania głównie dzięki temu, że umożliwiają efektywną aranżację oraz dopasowanie do specyfiki branży i działalności firmy.

mat.prasowe

REKLAMA


REKLAMA