POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

"Kolejka do wydziału komunikacji w Środzie Śląskiej. Czy naprawdę tak musi być?"

Kolejka do wydziału komunikacji fot.: M

Kilka, kilkanaście osób dziennie stoi w kolejce do wydziału komunikacji średzkiego starostwa.

- W środku Panie są naprawdę miłe i pomagają bardzo, ale sama kolejka to dramat - mówi w rozmowie z nami jedna z mieszkanek.

W pomieszczeniu wydziału komunikacji - z uwagi na aktualną sytuację emidemiologiczną - może przebywać maksymalnie 4 petentów, w tym jeden przy stanowisku biura podawczego lub kasy. Kolejka ustawia sie zatem przed budynkiem starostwa oraz w przejściu. W tej sprawie interweniowała Honorata Dulska - radna powiatowa.

- Od dawna zwracam uwagę starostwa na tę sytuację. 25 czerwca złożyłam wniosek, aby poprawić jakość świadczonych usług w wydziale poprzez wprowadzenie systemu rezerwacji wizyty, co powinno skrócić czas oczekiwania na załatwienie sprawy. Takie rozwiązanie stosuje między innymi powiat opolski. Mieszkańcy zwrócili mi także uwagę, że jakość pobieranych ze strony starostwa dokumentów pozostawia wiele do życzenia. Czcionka jest rozmyta, plików nie można edytować - informuje.

Wcześniej kolejki też były, przy czym mieszkańcy czekali w środku, nikt nie stał na korytarzu czy na zewnątrz. Sytuacja i tak uległa poprawie, bowiem zatrudniliśmy do wydziału kolejne dwie nowe osoby. Utworzyliśmy odrębne stanowisko do rejestracji związanych z leasingiem. Pracownik obsługuje dziennie nawet 30 spraw. Dodatkowo, na czas pandemii, ale też nie wykluczamy pozostawienie takiego rozwiązania, ustawiliśmy tzw. wrzutkę. Mieszkańcy mogą tam zostawiać dokumenty bez stania w kolejce i mieć pewność, że wszystkie sprawy zostaną rozpatrzone - komentuje Sebastian Burdzy, wicestarosta średzki. Dodaje również, że w trybie pilnym pracownicy poprawią jakość plików do pobrania dostępnych na stronie starostwa. 

akme

REKLAMA