POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Nowe stanowisko w Urzędzie Miejskim

Kadra pracownicza Urzędu Miejski w Środzie Śląskiej powiększyła się fot.: eska

Od kilku dni Urząd Miejski w Środzie Śląskiej ma osobę mającą w zakresie swoich zadań kontakty z mediami. 

Procedurę obsadzania stanowiska Pełnomocnika Burmistrza. ds. współpracy z sektorem rządowym, biznesem i jst oraz wsparcia obszaru bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego śledziliśmy z dużym zainteresowaniem, bo w zakresie jego zadań znalazła się współpraca z mediami, czyli podmiotami takimi jak my.  

Poszukiwania właściwej osoby zaczęły się dość dawno temu, bo w listopadzie 2019 roku i w pierwszym ogłoszeniu zakres przyszłych zadań tej osoby był trochę inny. Ostetecznie 6 lipca komisja konkursowa opublikowała informację z drugiego naboru. Dokumenty aplikacyjne przesłał jeden kandydat - Janusz Wiaterek, którego zaproszono na rozmowę rekrutacyjną. Członkowie komisji wysoko ocenili doświadczenie i predyspozycje kandydata na to stanowisko i zgodnie, pięcioma głosami za, rekomendowali go do zatrudnienia. Co nastąpiło pod koniec lipca.

Kim jest Janusz Wiaterek? Taką informację znaleźliśmy w uzasadnianiu komisji konkursowej: Przez 25 lat pracował w oddziałach Straży Miejskiej na stanowiskach z-cy komendanta i komendanta. Kierował wówczas pracą podległych jednostki budżetowej, odpowiadał za zabezpieczanie logistyczne, prowadził bieżącą analizę porządku publicznego, realizował zadania z zakresu kontroli zarządczej i reprezentował formację na zewnątrz. Ponadto w 2013 roku był doradcą Marszałka Województwa Śląskiego. Odpowiadał wówczas za opracowanie koncepcji wojewódzkiego funduszu drogowego, zarządzanie jakością w urzędzie oraz doradzał w sprawach porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Janusz Wiaterek w latach 2017-2019 pracował w Ministerstwie Spraw Zagranicznych na stanowisku II Sekretarza. Odpowiadał wówczas za gospodarowanie majątkiem placówki dyplomatycznej, ochronę danych osobowych, logistyczne zabezpieczanie i udzielanie zamówień publicznych.

Zakres zadań należących do nowego pracownika jest bardzo szeroki. W ogłoszeniu o naborze znalazły się 24 pozycje. Te istotne dla pracy dziennikarza to m.in.: budowanie pozytywnego wizerunku Gminy i gminnych władz za pomocą mediów elektronicznych i tradycyjnych oraz działań PR, wsparcie budowania relacji i rozwijania partnerskiej współpracy z mediami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi, podejmowanie działań zmierzających do skutecznej naturalizacji nieprawdziwych publikacji medialnych, opracowywanie/koordynowanie odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej, inicjowanie/opracowanie publikacji polemicznych i problemowych, reprezentowanie burmistrza Środy Śląskiej na spotkaniach.

Informację o powołaniu pełnomocnika przyjęliśmy z zadowoleniem i nadzieją na nową jakość współpracy. Jeśli nowa osoba okaże się „medialna”, w znaczeniu jakim posługuje się portal Infor: „otwarty na media, na pytania, na problemy i nigdy nie zbywa dziennikarzy byle czym”, jest szansa, że przepływ informacji poprawi się i mieszkańcy gminy Środa Śląska będą mogli czytać artykuły o różnych interesujących ich zagadnieniach. 

Do tematu jeszcze wrócimy. Być może niedługo uda nam się porozmawiać z nowym pełnomocnikiem o jego planach i oczekiwaniach.

eska

REKLAMA