POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Wójt Frankowski: mieszkańcy mogą czuć się bezpieczni

Sytuacja na rzece Odrze jest na bieżąco monitorowana fot.: GM

W przeciągu ostatnich dni przez intensywne opady deszczu znacząco podniósł się poziom wody w rzecze Odra, która bezpośrednio przebiega przez m.in. Malczyce.

17 października poziom wody w Odrze na wysokości Malczyc przekroczył stan alarmowy i wskazywał ok. 605 cm. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego wydało komunikat z informacją, że na terenie powiatu średzkiego obowiązuje najwyższy 3 stopień zjawiska dot. zagrożenia wezbrania z przekroczeniem stanów alarmowych poziomu wody na rzece Odrze.

Komunikat w tej sprawie wydał także Urząd Gminy Malczyce. - Wczorajszy dzień upłynął nam pod kątem analiz i ocen stanu faktycznego oraz możliwych scenariuszy związanych z wysokim stanem wody na rzece Odra, oraz Średzka Woda. Monitorowaliśmy stan umocnień w miejscach najbardziej newralgicznych oraz poziom zagrożenia związany z obiema rzekami. W dwóch miejscowościach Malczyce oraz Chomiąża odnotowaliśmy lokalne podtopienia, ale na szczęście dotyczą one albo pól uprawnych, albo lokalnych dróg - informuje wójt gminy Piotr Frankowski.

Pracownik Urzędu Gminy w ramach funkcjonowania Zarządzania Kryzysowego oraz jednostki OSP monitorują na bieżąco sytuację na rzece Odrze. - Jesteśmy też w stałym kontakcie z powiatowym Sztabem Zarządzania Kryzysowego, wymieniając się informacjami oraz analizując możliwe scenariusze. Najbardziej newralgiczne miejsca to dwa budynki mieszkalne znajdujące się pomiędzy  korytami rzek Odra oraz Średzka Woda. Mając na uwadze powagę sytuacji podjąłem również decyzję, aby dziś zwołać posiedzenie Gminnego Sztabu Kryzysowego - wyjaśnia wójt. - Już w niedzielę podjęliśmy pewne kroki zmierzające do zatrzymania napierającej fali w postaci zabezpieczenia przepompowni ścieków znajdującej się w okolicach basenu portowego oraz zabezpieczyliśmy workami z piaskiem przepust prowadzący z Średzkiej Wody do basenu portowego, aby ograniczyć ilość napływającej wody - dodaje Piotr Frankowski.

Zgodnie z prognozami IMGW dzisiejszej nocy, z 19 na 20 października możemy spodziewać się kulminacyjnej fali, która zgodnie z przewidywaniami ma osiągnąć  poziom około 705 cm. - W tej chwili poziom Odry to ok. 660 cm. Oznacza to, co prawda przekroczenie stanu alarmowego, ale nieruchomości nie są zagrożone - podsumowuje włodarz.

echo/Gmina Malczyce

25

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Wójt Frankowski: mieszkańcy mogą czuć się bezpieczni

    2020-10-19 12:55:36

    gość: ~z Malczyc

    No normalnie jak Chuck Norris. Mieszkańcy mogą się czuć bezpiecznie bo "wojt" nad Odrą zdjęcie sobie zrobił. Buahahahahaha

  • 2020-10-19 13:14:13

    gość: ~HWDF

    Wojcie dziekujemy ze ochroniles malczyce

  • 2020-10-19 21:44:54

    gość: ~Marta

    Jakie on pośmiewisko z siebie robi.Niedlugo po wodzie będzie chodził.HaHaHa

  • 2020-10-19 13:23:02

    gość: ~Ania

    a wyrok już jest??? Bo dalej nic nie wiemy my mieszkańcy.

  • 2020-10-19 13:42:56

    gość: ~Mis

    Dziękuję mój herosie!

  • 2020-10-19 13:48:43

    gość: ~szacun

    No to jest prawdziwy wójt a nie jakiś podrabianiec

  • 2020-10-19 13:59:32

    gość: ~Mal

    Wybawca
    A maseczka nie obowiazuje tego chlopczyka na zdjeciu?

  • 2020-10-19 21:04:44

    gość: ~Gang

    Moze mandaxik by sie nalezal,dowody na zdjeciu
    Haaaalooo Milicja

  • 2020-10-19 14:19:31

    Marek78

    ...aż rzeka się zlękła i odpuściła...
    stwierdziła, że nie warto

  • 2020-10-19 18:40:45

    gość: ~dociekliwy

    trzeba by zony zapytać czy choć na chwilę w domu był? Ponoc teraz nowa rodzine ma. wczoraj samochod też tam stał. pewnie na obiadku byl

    z toba wojcie oby wszystko w porzadku????

    wszystko w glowie na miejscu?

    co to za tutul ! panie. nie mam juz szacunku do pana! za kogo ty sie uwazasz? chcesz zatrzymać wode?? zywiol? mieszkancy moga czuc sie bezpieczni. panie zejdz na ziemie, ja prosty czlowiek, ale takiego zuchwalstwa jeszcze jak zyje to nie widzialem! czy tam w gminie naprawde nie ma jakiegos madrego czlowieka ktory by panu powiedzial bys sie pan nie osmieszal i kompromitowal juz do reszty. panie czy ty myslisz? panie, bo az mi pana zal. panie wyjdz pan na ulice w przebraniu i posluchaj co o tobie mowia. panie z kim ty sie zadajesz. jesli to prawda ze zostawiles rodzine dla tych zaklamanych ludzi tos pan mniej jak zero i jak spotkam to w oczy powiem

  • 2020-10-19 19:03:08

    gość: ~Agent

    wojt z foremnymi opanuja rzeke i bedzie wszystko dobrze

  • 2020-10-19 19:40:18

    gość: ~Nemo

    @~Agent
    Wójt z foremnymi kolo rzeczycy stoją i worki układają wkoncu trzeba odrobic te auta i to wszystko co się na chapali banda zlodzieji

  • 2020-10-19 21:19:14

    gość: ~Nemo

    @~Nemo
    Panie Frankowski. Powiem panu tak. Nie wiem czym ci ludzie pana kupili, ale na taka mine pana wsadza, ze sie pan nie pozbierasz. O ile juz nie wsadzili. Czy pan ma rozum? Oni sa mili tylko do czasu kiedy z drugiego korzysc maja. A pan jakis zaslepiony! Czym oni pana poja? Zostaniesz pan w majtach i wspomnisz wtedy moje slowa

  • 2020-10-19 22:04:13

    gość: ~mieszkaniec

    @~Nemo
    Kolego jak nie wiesz lub nie pamiętasz to Ci przypomnę,że dzięki Foremnym,Frankowski wygrał poraz pierwszy wybory.Myślę,że właśnie ich agitacą,banerach na autach,podwożenie autami wyborców pod lokale wyborcze przyczyniły się do jego wygranej.W Malczycach nikt tego człowieka nie znał,tylko Foremni,wkońcu to mu dom budowali teraz chłopina się im odwdzięcza,różnymi fuchami w gminie-ot kolesiostwo.Ale poczekamy,ta rodzinka na manowce Go powiedzie.

  • 2020-10-19 23:39:26

    gość: ~Zatroskany

    @~mieszkaniec
    Na manowce??? On już po uszy w go..w..nie. czy to nie oni chodzili i mówili ze żonę pobił a ona niewinnych ludzi oskarza? Akurat tego napalenca znają tu wszyscy od x lat. Znaleźli sobie nowa ofiarę ot tyle

  • 2020-10-19 23:20:29

    gość: ~Mirek

    @~Nemo
    Zasłużył aby zostać w samych galotach.Perfidny,wyrachowany I bezwzględny człowiek pod przykrywką katolika zniszczył wielu ludzi!Ludzi z charyzmą i ambicją kochających tą mieścine a nie traktując ją jako krowę dojną jak ten człek miernej postury.Cieszy to że mieszkańcy widzą manipulację znanych przyjaciół malutkiego.Biedny mały człowiek,czas zebrać to co się zawisło.

  • 2020-10-19 22:44:20

    gość: ~Oko

    Ooo, jak się zmobilizowali i minusy nabijaja. Rozkaz wszystkim ukraincom dali, a wójt się pewnie cieszy bo to na jego chwałę zamiast się porządnie w łeb stuknac

  • 2020-10-20 08:42:47

    gość: ~Grzesiu

    A ja wam moi mieszkańcy powiem tak. Macie to, co sami wybraliście, teraz wasze żale są bezzasadne . Walił nas przez 5 lat, a wy na niego jak stado baranów poszliście. Taki mamy naród co roku głosują na tych samych PO czy PIS jedno i to samo

  • 2020-10-20 08:54:07

    gość: ~Niegodnym

    Wójt, bohater, filantrop, darczyńca. Niegodniśmy takiego człowieka. On sam stanął nad brzegiem i "tymi ryncoma" zatrzymał Wielką Wodę, która zalała tereny we Wrocławiu i których bał się prezydent Sutryk. Bohater jakiego potrzebuje Polska by każdy był szczęśliwy, a w szczególności pewna rodzina co kostkę brukową kładzie. Kroczmy po chwałę i wiadro żelu do włosów!

  • 2020-10-20 09:52:56

    gość: ~do wójta

    @~Niegodnym

    i wójta na bruk wyprowadziła! Uważałam pana za mądrego człowieka ale bardzo sie pomylilam. Wstyd i hanba że pan togo nie widzi, że przez takich miejscowych manipulantow znanych z tej strony wszystkim ktorzy tu mieszkaja od lat wielu zszedl pan na psy! wstyd wstyd wstyd i jeszcze raz wstyd. Nie mam o panu już dobrego zdania zreszta jak wiekszosc mieszkancow. Pokazałeś swoje prawdziwe oblicze a jesli jeszcze to prawda co ludzie mowia że zostawiles swoje dzieci i zone to z panem bardzo zle jest. nawet nie pozdrawiam

  • 2020-10-20 11:23:29

    gość: ~żal

    @~Niegodnym
    A on naiwniak mysli ze go będą żałować i do piersi przytula haaaha nawet się nie obejrzą w jego stronę tylko wdepcza pod tą kostkę brukową i zabetonuja

  • 2020-10-20 14:38:58

    gość: ~for

    a wiecie jak foremniak te minusy nabija? kiedyś się chwalił jak to ponad 30 mu sie udalo. ma tam jakies miejsce w tej swojej swiniarni bez zasiegu i tam stuka hahahaa
    A WOJTOWI GRATULUJE KOLESIOSTWA nie wiem czy plakac czy sie smiac

  • 2020-10-20 18:34:24

    gość: ~DO WOJTA

    PANIE WOJCIE
    PAN NAPRAWDE ZOSTAWIL RODZINE? TERAZ KIEDY NIKT Z NAS NIE WIE CO BEDZIE JUTRO? PAN JESTES CZLOWIEKIEM? PAN MA JAKIES UCZUCIA? PAN NAPRAWDE NICZEGO SIE NIE BOI? PAN CHCE TLUM LUDZI PRZED WODA OCHRONIC, A NIE UMIE PAN ZADBAĆ O NAJBLIZSZYCH RAPTEM KILKA OSOB? PAN ZDAJE SOBIE SPRAWE ZE ZA CHWILE MOZE PAN ICH JUZ NIE ZOBACZYC ALBO ONI PANA? CO Z PANA ZA CZLOWIEK? PANIE DROGI? GDZIE SIE PAN UCHOWAL? PAN MA JAKAS RODZINE MAME TATA RODZEŃSTWO? WYRZEKLI SIE PANA CZY PAN ICH? NIE MA PAN OSOBY KTORA BY MOGLA PANU DO ROZUMU PRZEMOWIC? CZY PAN JUZ TAKI WAZNY ZE SIE NIE DA NIC PRZETLUMACZYC? NO CZEGOS TAKIEGO JESZCZE NIE SPOTKALEM ZEBY GLOWA RODZINY NIE DBAŁA O SWOICH. JAK PAN NIE UMIE PILNOWAC SWOJEGO PODWORKA TO PAN NIE UMIE UCHRONIC INNYCH. TOZ TO OCZYWISTE NAWET DLA PROSTEGO CZLOWIEKA. PAN NIE MA WSTYDU? JA BYM NIE MOGL NA SIEBIE W LUSTRO PATRZEC

  • 2020-10-20 21:23:15

    gość: ~Mieszkaniec

    Aaa to już wiadomo po co ogrodzony kwadrat na środku skrzyżowania! Pomnik wójtowi Norrisowi będą stawiać w podzięce za ocalenie mieszkańców od kataklizmu

  • 2020-10-22 16:21:31

    gość: ~Anty

    ostatnio dodany post

    Foremni plus reszta kryminalistow, alkoholikow i narkomanow wala minusy

REKLAMA