Wszystkie urzędy poinformowały o ograniczeniach dotyczących obsługi mieszkańców. Jest to związane z coraz większą liczbą osób zakażonych koronawirusem.
Urząd Gminy Udanin opublikował komunikat o nowych zasadach w pracy. - W celu ochrony państwa zdrowia przed koronawirusem jesteśmy zmuszeni do wprowadzenia czasowych ograniczeń w funkcjonowaniu urzędu - informują pracownicy. Obsługa interesantów odbywa się telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. - Bezpośrednią obsługę interesantów ogranicza się wyłącznie do spraw pilnych, wymagających osobistego stawiennictwa, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu i wyznaczeniu konkretnej godziny obsługi. Pisma papierowe należy pozostawiać w skrzynce podawczej umieszczonej przy drzwiach do urzędu. Za niedogodności i utrudnienia przepraszamy - czytamy w komunikacie.
Warto wspomnieć, że m.in. Urząd Gminy Miękinia od 12 października został zamknięty dla bezpośredniej obsługi mieszkańców. Podobnie jest w Starostwie Powiatowym w Środzie Śląskiej, które takie ograniczenie wprowadziło pod koniec minionego miesiąca.
W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele m.in. malczyckiego urzędu. - W celu ochrony zdrowia mieszkańców gminy Malczyce w związku z wystąpieniem stanu epidemii (...) informujemy o okresowej zmianie organizacji pracy Urzędu Gminy Malczyce oraz wprowadzenia pracy zdalnej w związku z przeciwdziałaniem rozprzestrzeniania się wirusa SARS-COV-2 i jego zwalczaniem. Wprowadza się czasowe ograniczenia w funkcjonowaniu Urzędu Gminy Malczyce od dnia 3 listopada do odwołania - informują pracownicy gminy.
Komunikat dotyczący systemu pracy opublikował średzki magistrat. - Od dnia 3 listopada mieszkańcy załatwiający sprawy w Wydziale Spraw Obywatelskich, w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w zakresie ewidencji dzialalności gospodarczej będą obsługiwani w Urzędzie Miejskim w Środzie Śląskiej wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu i wyznaczeniu konkretnej godziny obsługi. W sprawach nagłych i losowych dopuszczalny jest indywidualny tryb obsługi - informują pracownicy ratusza. - Przed przybyciem do urzędu prosimy więc o kontakt telefoniczny z pracownikami w celu ustalenia, jakie dokumenty są potrzebne do dostarczenia lub okazania, by załatwić sprawę. Prosimy również o korzystanie z elektronicznej formy załatwienia spraw poprzez e-mail lub platformę e-puap. Prosimy o osobiste i pojedyncze stawiennictwo tylko w sprawach pilnych. Obsługiwane będą wyłącznie osoby osłaniające usta i nos, zachowujące dystans i dezynfekujące dłonie - dodają urzędnicy.
Zawieszona obsługa mieszkańców od 29 października jest także w Urzędzie Gminy Kostomłoty. Podobnie jak w pozostałych samorządach, zalecany jest kontakt telefoniczny lub mailowy. - Przed budynkiem urzędu dostępna jest skrzynka odbiorcza, do której można wrzucać korespondencję, która zostanie przekazana do biura podawczego gminy. W sprawach pilnych obsługa klienta będzie możliwa wyłącznie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub mailowym na konkretny termin. Bardzo prosimy o wyrozumiałość a za nieudogodnienia serdecznie przepraszamy - informują pracownicy gminy.
echo
REKLAMA
REKLAMA