POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Mieszkańcy doczekają się przystanku kolejowego w Wilkszynie? W tej sprawie interweniuje poseł

Poseł Michał Jaros interweniuje ws budowy przystanku kolejowego w Wilkszynie fot.: Poseł Michał Jaros/FB

Ponownie wraca temat budowy przystanku kolejowego w miejscowości Wilkszyn w gminie Miękinia. Kolejny raz interweniuje poseł Michał Jaros.

W 2019 roku pisaliśmy o zapytaniu poselskim ws. budowy przystanku, jakie do Ministerstwa Infrastruktury zostało wysłane przez posła Jarosa.Gminę Miękinia zamieszkuje bardzo duża liczba mieszkanek i mieszkańców, którzy na co dzień w tygodniu roboczym od godzin porannych do popołudniowych, spędzają czas we Wrocławiu w związku z wykonywanym zawodem, udając się do pracy, szkoły, uczelni lub odwożąc dzieci do szkoły - informował wówczas poseł Michał Jaros. 

Rozwiązaniem tego problemu mogłoby być utworzenie stacji kolejowej w Wilkszynie, która miałaby się znajdować na trasie linii kolejowej nr 273 przy ul. Miłoszyńskiej lub ul. Szkolnej. Linia mogłaby być obsługiwana przez pociągi Przewozów Regionalnych. - Stacja kolejowa umożliwiałaby pasażerom bezpośredni dojazd do Wrocławia, ale także do Brzegu Dolnego, Wołowa, Głogowa czy też Nowej Soli - wyjaśniał poseł. 

Minęły dwa lata... wniosek został odrzucony

Do tematu poseł Michał Jaros wrócił ponownie w tym roku. - Już kilkukrotnie – jeszcze po rozmowach z wójtem Janem Marianem Grzegorczynem, zabiegałem o budowę przystanku kolejowego w Wilkszynie. Zgłosiłem projekt do Budżetu Państwa na 2021 rok. Poprawka została odrzucona. Zgłosiłem wniosek do Rządowego Programu Budowy i Modernizacji Przystanków Kolejowych. Nie został uwzględniony. Nie zamierzam rezygnować, ponieważ budowa przystanku w Wilkszynie jest sensowna i potrzebna. Trzeba konsekwentnie zabiegać i lobbować - poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych poseł Jaros.

- Ponownie wystosowałem zapytanie poselskie do Ministerstwa Infrastruktury w sprawie możliwości budowy przystanku kolejowego w Wilkszynie w ramach Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej - dodaje Jaros. W swoim zapytaniu kieruje także pytania bezpośrednio do ministra Andrzeja Adamczyka. - Dlaczego nie planuje się budowy przystanku kolejowego w Wilkszynie w ramach Rządowego Programu Budowy i Modernizacji Przystanków Kolejowych? Czy jedynym sposobem realizacji inwestycji jest skorzystanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego? W jaki sposób zostanie ostatecznie rozstrzygnięte zagadnienie realizacji robót budowlanych na linii kolejowej nr 273 w ramach nowej perspektywy UE? - pyta poseł Michał Jaros.

echo

REKLAMA