POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Ponad 11 tysięcy złotych na reklamę biegu, który się nie odbył

HMT VI Bieg o Skarb Średzki nie odbył się fot.: Echo Średzkie

W niedzielę 1 października Środa Śląska miała stać się ważnym punktem na biegowej mapie Dolnego Śląska, już po raz szósty organizując Bieg o Skarb Średzki. Ten został jednak odwołany na kilkadziesiąt godzin przed startem.

O całej sprawie pisaliśmy w ubiegłym roku na łamach naszego portalu [TUTAJ]. W swoim oświadczeniu średzka spółka OSiR informowała, że bieg odbędzie się w późniejszym terminie, podając przybliżoną datę na początek listopada.

Rozpoczęliśmy na nowo działania konieczne do przeprowadzenia Biegu. Mamy nadzieje, że wszyscy spotkamy się ponownie i razem wspólnie uczcimy Święto Niepodległości na sportowo - informowała spółka. 

Niestety VI edycja biegu nie odbyła się wcale. Dlaczego? Tego nie wiemy, za to na jaw wyszły informacje, ile promocja wydarzenia kosztowała spółkę. Sprawę końcem grudnia opisywał wiceprezes Gminnego Zrzeszenia LZS Krzysztof Michalik, który na sesji Rady Miejskiej próbował uzyskać od władz gminy informację o braku przyznania pełnej dotacji w kwocie 63 tys. zł na prowadzenie zajęć sportowych na terenach wiejskich.

- Osobiście chciałem zająć się tematem dofinansowania dla Akademii Piłkarskiej LZS, która prowadzi zajęcia dla dzieci na terenach wiejskich. Jako stowarzyszenie wnioskowaliśmy o kwotę 63 000 zł na rok 2024, a otrzymaliśmy kwotę 47 500 zł, czyli o 15 000 zł mniej. W związku z tym jesteśmy zmuszeni wstrzymać rozwój Akademii oraz tworzenie nowych grup w miejscowościach Rakoszyce, Ciechów oraz Szczepanów. Dodatkowa grupa miała powstać w miejscowości Proszków, ale również dotacja na tą grupę została nam ucięta - pisał Michalik.

Mając na uwadze tego typu "oszczędności" pytano zatem, ile budżet gminy kosztowała promocja imprezy biegowej, która się nie odbyła. Zestawienie przedstawione przez średzki OSiR wygląda następująco:

  • Reklama radiowa - 4 654 złotych
  • Reklama Facebook - 496,47 złotych
  • Reklama w serwisie MaratonyPolskie.pl - 1 500 złotych
  • Materiały reklamowe - 5 040 złotych

Łącznie na bieg, który się nie odbył, wydano 11 690,47 złotych.

echo

REKLAMA