POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Fala oszustw w Powiecie Średzkim!!!

Zdjęcie ilustracyjne fot.: freeepik.com

Przestrzegamy przed odbieraniem telefonów od nieznanych numerów, zwłaszcza przez osoby starsze, korzystające z telefonów stacjonarnych. 

Przestrzeż członków swojej rodziny o zagrożeniach. Oszuści modyfikują swoje metody działania, jednak ich wspólnym mianownikiem jest wywieranie presji i granie na emocjach swoich ofiar.

PAMIĘTAJ!!!
 
Jeśli zadzwoni do Ciebie obca osoba, podająca się za funkcjonariusza Policji, sędziego lub prokuratora, informująca Cię o tym, że członek Twojej rodziny spowodował wypadek i konieczne będzie wpłacenie dużej kwoty, aby Twój bliski nie poszedł do więzienia, miej się na baczności! Zachowaj zimną krew i nie podejmuj pochopnych działań. W takiej sytuacji najlepiej podjąć próbę kontaktu bezpośrednio z członkiem rodziny i zweryfikować przekazywane informacje. Organy takie jak Policja, Sąd czy Prokuratura nigdy nie będą żądać od Ciebie żadnych pieniędzy!
 
Jeśli zadzwoni do Ciebie nieznana osoba podająca się za pracownika banku informując, że ktoś próbował bezprawnie wypłacić pieniądze z Twojego konta i musisz je zabezpieczyć – UWAŻAJ! – Nawet jeśli sprawdzisz numer telefonu i zgadza się on z tym, którym posługuje się Twój bank, miej się na baczności! Połączenie może być sfałszowane. NIE DZIAŁAJ W SPOSÓB POCHOPNY! Najlepiej w takiej sytuacji samodzielnie wybrać numer telefonu na klawiaturze, zadzwonić do banku i zweryfikować informacje.
 
Jeśli ktoś z Twoich znajomych, poprzez media społecznościowe/komunikatory, zwraca się do Ciebie z prośbą o zrobienie przelewu, podanie BLIKa, lub szczegółowych danych karty płatniczej zadzwoń bezpośrednio do tej osoby! Istnieje prawdopodobieństwo, że obca osoba włamała się na konto Twojego znajomego i w jego imieniu bezprawnie pozyskuje pieniądze.
NIGDY nie instaluj ŻADNYCH aplikacji na telefonie lub komputerze na prośbę lub polecenie nieznanej osoby.
 
Co zrobić, gdy padliśmy ofiarą oszustwa? W takim przypadku należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem, zablokować dostęp do konta, a następnie zmienić hasło dostępowe. Kolejnym krokiem jest zgłoszenie powyższego faktu w najbliższej jednostce Policji.

sierż. Izabela Jasińska

REKLAMA