POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Finisz prac na Dworcu Wrocław Główny

Peron 2 dworca Wrocław Główny po modernizacji fot.: PKP S.A. we Wrocławiu / Bartłomiej Sarna

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

Za 22 dni budynek dworca Wrocław Główny wraz z towarzysząca mu infrastrukturą ma zostać udostępniony pasażerom. Na koniec maja gotowe mają być perony, cały hol oraz parking podziemny.

 

 

Wysoki poziom zaawansowania prac jest widoczny na peronach. Na czterech z pięciu peronów ukończono prace modernizacyjne. Na ostatnim peronie 3 są one na finiszu. Po renowacji są już stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. W miejsce wyburzonego peronu wybudowano nowy. W dachach obydwu historycznych hal peronowych zamontowano świetlik. Wkrótce zakończy się montaż podsufitki. Obecnie trwa układanie nawierzchni. Ostatni z modernizowanych peronów dworca Wrocław Główny zostanie udostępniony podróżnym pod koniec maja. Na wszystkich czterech peronach zamontowano konstrukcję nowej hali znajdującej się pomiędzy dwoma historycznymi i zadaszono ją membraną – powiedzieli na wczorajszej konferencji prasowej przedstawiciele PKP S.A. we Wrocławiu oraz firmy Budimex S.A.

Na dzień dzisiejszy elewacja budynku pomalowana jest w 90 procentach. Tyle samo ułożonej jest nawierzchni placu dworca. Zakończono układanie posadzki z płyt granitowych oraz okładzin ściennych z cegieł szkliwionych w tunelu centralnym. Gotowy jest również Pawilon Południowy dworca. Natomiast na ukończeniu jest podziemny parking na 217 samochodów, do którego wjazd będzie znajdował się od ulicy Peronowej i Piłsudskiego, a wyjazd na ulicę Piłsudskiego. Na placu dworcowym trwają nasadzenia zieleni m.in. drzewek i krzewów, a także układanie trawy na tzw. zielonych wyspach.

Przy tunelu miejskim zostaną zainstalowane ruchome schody na perony, będą one również ustawione w holu kasowym. Przy tunelu głównym będą jeździły windy.

Z powodu wymogów konserwatorskich wynikających z zabytkowego charakteru dworca oraz odkryć niezinwentaryzowanych w planach obiektów ochrony konserwatorskiej i obiektów technicznych, niektóre prace zostaną wykonane po Euro 2012. Fakt ten nie będzie miał wpływu na sprawną obsługę podróżnych podczas mistrzostw – zapewniono podczas konferencji.

Przy remoncie dworca pracuje obecnie 1300 osób.

Express-Miejski.pl / Sylwia Stwora

REKLAMA