W ostatnich dniach Polskę obiegła wiadomość o upadku dwóch znanych i cenionych biur podróży. Dziś, średzki Powiatowy Rzecznik Konsumentów radzi, jak bezpiecznie udać się na wakacje, bez obawy o nasz powrót do domu.
Sprawdź biuro podróży w serwisie ochrony konsumenta, a w ciągu kilku sekund otrzymasz raport z Krajowego Rejestru Długów, który będzie dostępny dla Ciebie przez 30 dni. Dowiesz się z niego czy firma, z której usług korzystasz jest dopisana do bazy danych dłużników KRD, jaka jest kwota zobowiązań i na jakiej podstawie dokonano wpisu. Wystarczy podać NIP przedsiębiorcy, aby sprawdzić czy jest on wiarygodną firmą. Za sprawdzenie trzeba jednak zapłacić pierwszy raz to koszt rzędu 13 zł a każde następne już 49 zł - informuje.
Przed zakupem wycieczki warto zapoznać się również z polisą biura podróży, która powinna zagwarantować powrót z wczasów, a także wysokość odszkodowania w przypadku upadłości biura podróży.
Jeżeli zapłacisz kartą płatniczą za wczasy, a usługa nie zostanie wykonana, możesz zwrócić się do banku, który wydał kartę i złożyć reklamację o zwrot pieniędzy. Jest to tzw. obciążenie zwrotne, w wyniku którego następuje zwrot pieniędzy z konta sprzedawcy (towaru czy usług) na konto posiadacza karty. Procedurę odzyskania pieniędzy w imieniu klienta poprowadzi wówczas bank - czytamy w oficjalnym ośiwadczeniu Rzecznika.
Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Rzecznikiem Konsumentów w Środzie Śląskiej (Starostwo Powiatowe, pokój nr 4, tel. 71/396 89 34, e –mail: rzecznik.konsumentow@powiat-sredzki.pl)
opr. aza / Express-Miejski.pl
REKLAMA
REKLAMA