POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

Wrocław numerem 1 w mediach społecznościowych

OX Media fot.: OX Media

Wrocław jest polskim miastem najaktywniej wykorzystującym potencjał mediów społecznościowych do swojej promocji oraz komunikacji z mieszkańcami i turystami. Zarówno władze miasta, jak i sami wrocławianie chętnie angażują się w różnego typu działania i dyskusje związane ze stolicą Dolnego Śląska w nk.pl, na Facebooku czy Twitterze. Na takie wyniki w znacznej mierze wpływa spójna i dobra strategia obecności w social mediach, jak i słaba konkurencja ze strony innych miast.

Aktywność największych polskich miast na platformach społecznościowych zbadała firma OX Media. Na podstawie wyników opracowała ikonografikę, z której wynika, że Wrocław w różnego typu serwisach społecznościowych gromadzi blisko 190 tysięcy użytkowników. Plasująca się na drugim miejscu Warszawa ma ich o ponad 70 tysięcy mniej. 

Najpopularniejszymi platformami są nk.pl, gdzie aż 112 tysięcy obserwujących subskrybuje oficjalny profil Wrocławia oraz Facebook – 70 tysięcy osób. Stolica Dolnego Śląska dominuje również pod względem liczby wpisów. Od początku 2012 roku na fanpage’u miasta dokonano 2108 wpisów, a na Twiterze 5278, co stanowi najlepsze wyniki wśród polskich miast. Na nk.pl umieszczono 1580 postów od początku aktywności profilu (drugie miejsce, lepsza była Częstochowa).

Najmniej Wrocławia widać na YouTube. Od początku aktywności w serwisie zamieszczono 338 filmów. Więcej ma Warszawa (816) i Bydgoszcz (462). Za to na Google+ stolicy Dolnego Śląska nie ma w ogóle.

Wysoką ocenę zyskała również aplikacja mobilna „Wrocław – przewodnik miejski”. Ze średnią 4,2 w Google Play plasuje się na 3. miejscu. 

W lipcu według Social Interaction Index Wrocław dominował również pod względem zaangażowania fanów na Facebooku (60,26 procent zaangażowania użytkowników poprzez umieszczanie postów, komentarzy oraz klikanie „Lubię to” na profilu). 

Na tak dobry wynik Wrocławia wpływa kilka kwestii. Profile są często aktualizowane, a podawane na nich informacje są interesujące nie tylko dla mieszkańców, ale też osób spoza Wrocławia. Dzięki social media miasto może pokazać się z zupełnie innej strony, mniej oficjalnej. Widać, że osoby, które prowadzą profile, łatwo nawiązują kontakt z użytkownikami, dodają ciekawostki, treści historyczne - takie, których raczej nie zamieszcza się na oficjalnej stronie www. Profil na Facebooku jest też pewnego rodzaju informatorem, dzięki któremu możemy się dowiedzieć co się dzieje w mieście.

Sylwia Stwora/Express-Miejski.pl

REKLAMA