POWIAT ŚREDZKI
Echo Średzkie

PNI ogłosił upadłość. Co dalej z remontami kolejowymi we Wrocławiu?

sxc.hu fot.: sxc.hu

Pod znakiem zapytania stoi dalsza modernizacja linii kolejowej numer 59 na trasie Wrocław-Poznań. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury stojące na czele konsorcjów firm zajmujących się pracami remontowo-budowlanymi infrastruktury kolejowej ogłosiło upadłość układową.

W 2011 roku Budimex wykupił Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury od Polskich Linii Kolejowych za 225 mln złotych, co było jednym z największych procesów prywatyzacji w PKP. Pod koniec sierpnia tego roku firma postanowiła zrezygnować z dalszego finansowania spółki, do którego wniosła dodatkowe 100 mln złotych kapitału. Bezpośrednią przyczyną upadłości jest fakt, że większość znaczących kontraktów wykonywanych przez PNI przynosi straty, zwłaszcza prace wykonywane na linii E30 Kraków-Katowice i na linii Warszawa-Łódź, realizowanej w Skierniewicach.

Jak podkreśla zarząd Budimexu upadłość nie oznacza definitywnego zaprzestania działalności PNI i redukcji etatów.

Obecnie spółka stoi na czele konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., PKP Energetyka S.A., Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. oraz Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o.o., które zajmuje się modernizacją ponad 13-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 59 na trasie Wrocław-Poznań i prawie 500-metrów mostu na Odrze, a także remontami i przebudową 9 wiaduktów m.in. nad ulicą Starogroblową, Grabiszyńską i Legnicką. Na razie robotnicy zaprzestają prac, jak choćby na dworcu Wrocław Mikołajów czy wiadukcie nad Starogroblową.

- Polskie Linie Kolejowe analizują poszczególne kontrakty i współpracują z konsorcjantami w celu dokończenia inwestycji w terminie. Dotychczas PNI realizuje podpisane umowy – wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Sylwia Stwora/Express-Miejski.pl

REKLAMA